Är rädd :(

Postat 2013-10-24 kl 22:20:39

Hej bloggen!

Varit sjuk nästan i hela 2 veckor och jag vet inte varför jag är sjuk så ofta :( Verkar som jag har AS dåligt immunförsvar, men det har jag typ haft hela livet :/ Har inte gått i skolan på dom senaste 2 veckorna och det är också för jag mått dåligt efter våldtäkten och nästa vecka är det höstlov så då får jag vila upp mig rejält innan skolan börjar så kan jag verkligen satsa på att gå varje dag till skolan!

Imorgon ska jag åka till vårdcentralen för dom ska lägga om bandaget på min tå och sen har jag en bokad tid på Akutmottagningen för våldtagna kvinnor och det är uppföljning, jag kommer få svar på testet på könssjukdomar som jag gjorde förra gången jag var där och sen kommer dom ta ett till test för att kolla om jag har fått någon könssjukdom som har utvecklats. För förra gången jag gjorde testet så var det ganska efter jag hade blivit våldtagen och då om jag har någon könssjukdom så kanske det inte syns på testet för om jag har en sjukdom så har den inte utvecklats.... Är fortfarande asrädd för att jag ska ha fått någon :( Gråter bara jag tänker tillbaks på när jag blev våldtagen... Har inte så många att prata om det om... Har också svårt att ta upp det med folk IRL, känns liksom skönare att bara skriva då jag inte behöver kolla på någon i ögonen eller något... Ja men nu ska jag iallafall gå och lägga mig, men jag bloggar mer imorgon! 

Vi hörs!

rädd

 

signatur

my
Postat 2013-10-24 kl 22:37:09

Anmält om våldtäkten?

Villa
Postat 2013-10-24 kl 23:42:45

Så du är så sjuk att du inte kan gå till skolan men du är frisk nog att gå på bloggträffar o annat...? Skitsnack Mikaela!

Anonym
Postat 2013-10-25 kl 00:20:11

låter som aids/hiv, då få du dåligt immunförsvar..

Tanya
Postat 2013-10-25 kl 02:34:01

Det är nog ingen fara gumman. Tror inte att du fått något. Idioterna som kommenterat vill ba skrämma upp dej, fuck dom. Ta hand om dig och var försiktig i fortsättningen. Kram!

Ezria!
Postat 2013-10-25 kl 08:41:11

Jag vet micahs talar sanning och varför hon skulle ljuger? Dum att finns vill bara eöak mot micahs. Jag hoppas det går snart över :)

Mamma till Nova
Postat 2013-10-25 kl 10:49:59

Så klart det är lättare att skriva för du ljuger som en häst travar !
Då slipper du stå där och skämmas framför personen

Tom
Postat 2013-10-25 kl 11:40:28

En ansvarsfull tonåring sett lovet som ett tillfälle att ta igen allt som man missat i skolan under de gångna två veckorna. 
Du sa att du ville ta ansvar och bli en bättre människa. Hur i hela friden tror du att du ska kunna bevisa för socialförvaltningen att du kan ta ansvar för Kelly när du helt klart INTE kan ta ansvar för dig själv. 
Gör om gör rätt. 

Annika
Postat 2013-10-25 kl 15:31:51
Blogg: http://blogofphoto.webblogg.se

Du har dåligt immunförsvar, för att du mår så otroligt dåligt. Jag var väldigt mycket sjuk i högstadiet då jag inte själv mådde bra. Men nu är jag knappt sjuk längre, då jag är så mycket gladare och har världens underbaraste klasskamrater :)

Carolina
Postat 2013-10-25 kl 16:05:13
Blogg: http://lyckanfinns.blogg.se

Stackare! Hoppas dom kan se vad det beror på :/
Lider av en ätstörning och vet hur långt det kan gå.. Har ett bmi på 14,7 nu och är påväg tillbaka till ett friskare liv. Jag har nyss börjat blogga och skriver om min kamp mot ätstörningen, svälten och ångesten samt min vardag då jag tagit mig ifrån en väldigt destruktiv samborelation och kämpar för ett bättre liv. Titta gärna in och lämna en kommentar, det skulle betyda jätte mycket för mig, kram!
Lyckanfinns.blogg.se

Amanda
Postat 2013-10-25 kl 17:33:37

Du är så sjuk hela tiden, men kan gå på bloggträffar på hotell. Du mår så dåligt över våldtäkt, men skriver om fodral till datorer och grejer. Herrejäklar. Är tur att inte Kelly får träffa dig. Det stackars barnet hade väl skrikit våldtäkt var tredje sekund

my
Postat 2013-10-25 kl 19:48:35

Svar till Amanda: Jaa precis
Hon har inte blivit våldtagen, våldtäktsinlägget kunde inte bli mer oseriöst.. Verkar inte ha anmält heller. Mikaela! Du behöver verkligen hjälp, skaffa de nuuu! För din egen skull och för lilla kelly
Fast du bryr dig inte om henne, du bara skiter i henne och allt! Omogen, oansvarig.. Bara förstör för dig själv. Kan inte vara i skolan, men på krogen kan du vara. Fast du inte ens är 18 år än och "sjuk" hela tiden, men värst av allt.. Du hittar på en våldtäkt!!!
HUR JÄVLA SJUKT ÄR INTE DE??!! Bara för uppmärksamhet och medlidande "tyck synd om mig" "varför får jag inte träffa kelly?" Hmm... Konstigt! Pinsam och tragisk är du, förlåt.

Frida
Postat 2013-10-25 kl 20:17:37

Din blogg handlar inte om barn eller föräldraskap. Det har inget alls med kelly eller dig som mamma att göra. Du borde byta "logga" på bloggen - "micah - blev våldtagen fem gånger och mitt liv är ett skämt" för det är mer beskrivande din blogg.

my
Postat 2013-10-25 kl 20:49:56

Svar till Frida: Hahaha bästa! Bra förslag
Dessutom har hon haft headern i 1000 år!

Tove
Postat 2013-10-25 kl 22:36:14

Hej Micah! Ville bara säga att gud så otroligt fin Kelly är. Såg henne idag med Kevin i Haninge Centrum då jag var där. Hon var så himla gullig!
Kram :)

sofia
Postat 2013-10-25 kl 22:54:44

Alltså jag blir slut!! Först bloggar du ivrigt och glatt om ett jävla datafodral för att en timme senare ha megaångest över din våldtäkt! Det känns verkligen skithemskt att tro att någon skulle ljuga om en våldtäkt men jag kan inte tro på detta.. En våldtäkt är så hemsk att de finns inte ord och om man bloggar om det på de sätt du gör måste man va gjord av is!! Jag är själv bipolär och haft ett helvete stundvis men nog fan har jag tagit hand om mina djur,skaffat mej utbildning och jobb för det! Väx upp nu och sluta tro du är någon kändis som kan glida runt och inte ta ansvar för nåt för att du mår dåligt! Om du redan blivit våldtagen 4 gånger tidigare borde du väl haft likadan ångest över könssjukdomar då men då var tydligen allt chill! Gah vad jag blir galen! Du får faktiskt skylla dej själv för alla kommentarer för den bild du ger av dej själv genom ditt skrivande är som uppgjort för irritation och åsikter!

J
Postat 2013-10-25 kl 23:05:47

Nej, ni som kommenterar här får fan ta och ge er nu. 
Det finns inget rätt eller fel sätt att reagera efter en våldtäkt. Vissa bryter ihop, andra fortsätter som inget hänt. 
 
Hur man reagerar är inget bevis på om en våldtäkt ägt rum eller inte. 
 
Alla som skriver att dom minsann haft diverse problem och reagerat/gjort annorlunda än Micah bör inse att ALLA FUNGERAR INTE LIKADANT, du kan inte utgå från dig själv när du dömer andras handlingar.
 
Ingen är skyldig att anmäla en våldtäkt om man inte vill/orkar. Om man anmäler eller inte är inget bevis för om en våldtäkt ägt rum. 
 
Ni bidrar allihopa till att lägga ännu mer skit, stigma och skuld på alla som någonsin blivit våldtagna, inte bara Micah, och det är vidrigt. 
 
 

my
Postat 2013-10-26 kl 09:26:51

Svar till J: Våldtäkt/utnyttjande är de värsta som finns!
Men de är inte konstigt att vi har svårt att tro Mikaela
Jag kunde bara inte ta inlägget hon skrev om våldtäkten seriöst, hemskt men sant. Vissa tror henne andra inte och de är okej

Jenny
Postat 2013-10-26 kl 13:10:17

Du orkar inte med skolan för du mår så dåligt?, Men hotellnatt och bloggmingel orkar du minsann med?? Bra prioriterat...

Cassi
Postat 2013-10-26 kl 13:23:06
Blogg: http://www.fames.se/ccassiis

men nu får ni fan ta och ge er nu!!! sluta ta upp jävla saker om våldtäkten att hon ljuger, hon kanske inte alls ljuger, vad fan vet ni om det, ni känner inte henne!!!! ni läser bara en jävla blogg och tror att ni vet allt om henne. okej, hon mår inte bra, men hon kommer fan må ännu sämre om ni skriver dåliga kommentarer istället, peppa istället på rätt sätt!!! och det där med minglet, hon hade ju nästan blviit frisk ju!!! men hon skrev ju att hon kräktes och allt!!! så sluta säg att hon kunde mingla och sånt men inte gå i skolan, hon spydde ju!!! hon minglade inte, hon åt knappt upp maten!!!
så sluta skriv fucking dåliga saker om henne,  ni är så jävla respektlösa, ni kan lika dra åt pipsvängen, det är ni som gör att hon mår dåligt!!!!!
 
Hoppas du mår bättre snart Micah! :) 

Linnea
Postat 2013-10-26 kl 20:08:45

Vem vet, hon kanske har blivit vältagen nu på riktigt, men hittat på alla andra. Men alla har väl hört vad som händer med den som skriker varg.

Helena
Postat 2013-10-26 kl 21:52:28

Asså din upptadering suger, först är det helt dött i 1-2 veckor sen lägger du upp 5 inlägg på en dag, sen är det dörr igen osv. Fett störande.
Dock ska jag v'äll inte klaga, ingen tvingar mig ju att läsa din blogg.

Cecilia | Hårdrockande feminist
Postat 2013-10-26 kl 22:19:17
Blogg: http://calatalo.blogg.se

Amanda: Alltså va? Fattar inte ens vad du menar med det här: "Du mår så dåligt över våldtäkt, men skriver om fodral till datorer och grejer." Varför skulle hon inte kunna skriva om sitt datorfodral för att hon har blivit våldtagen? Måste man sluta fungera helt för att bli tagen på allvar? Får man inte göra något annat än må dåligt, vara rädd och gråta efter en våldtäkt? Du vet att alla reagerar olika så saker, vissa tar saker hårdare än andra. 

Cecilia | Hårdrockande feminist
Postat 2013-10-26 kl 22:23:00
Blogg: http://calatalo.blogg.se

"Jenny
Du orkar inte med skolan för du mår så dåligt?, Men hotellnatt och bloggmingel orkar du minsann med?? Bra prioriterat…"

Har du själv mått väldigt dåligt någon gång? Det är inte ovanligt att man orkar med saker som är roligare, det kan man ju få en att må bättre för stunden. Det är ju olika för alla, en del klarar skolan bra trots att man mår dåligt medan andra inte gör det. 

"J
Nej, ni som kommenterar här får fan ta och ge er nu. 
Det finns inget rätt eller fel sätt att reagera efter en våldtäkt. Vissa bryter ihop, andra fortsätter som inget hänt....."
JA MEN PRECIS! Åh vad skönt att någon annan är lite vettig i alla fall. :)
 

Hanna
Postat 2013-10-26 kl 22:57:51
Blogg: http://www.grimmestam.com

Cecilia | Hårdrockande feminist
Självklart är vi alla olika. Men oftast är det så att om man mår riktigt dåligt psykist, då orkar man inte med det där minglet heller. Man vill helst bara gräva ner sig och orkar knapt ens med sig själv. Men som sagt alla är vi olika och prioriterar på olika sätt.

Dock tycker jag nog att man kanske borde lägga lite enargi på det där tråkiga, som skola, när man har lite tid och ork över än att åka på bloggmingel och bo på hotell. Lite felprioritering i mina ögon. Men det är min högst personliga åsikt.


 

ida
Postat 2013-10-27 kl 00:26:25

Cecilia
Om man mår riktigt dåligt så orkar man fan inte med någonting. Yttra dig inte om shit du inte verkar veta ett skit om

Tess
Postat 2013-10-27 kl 09:25:22

Kan inte ni sluta skylla på offret och bestämma hur en ska må eller inte må? Ni är ta mig fan ett gäng riktigt sjuka individer.

Linda
Postat 2013-10-27 kl 13:29:35

Tess: Är du dum i huvudet? Det handlar inte om att skylla på offret, det handlar om att ingen tror att hon ens blivit våldtagen! Hon ljuger konstant om allt så det kanske inte är så konstigt att ingen tror henne när hon säger att hon blivit våldtagen åtta olika gånger. Så den enda som är sjuk här är micah, det kanske är dags för henne att växa upp, ta tag i sitt liv och fokusera på sitt barn.

Natta
Postat 2013-10-27 kl 15:23:03

Det räknas inte som våldtäckt om man är frivillig! Haha stupid bitch

Cecilia
Postat 2013-10-27 kl 15:26:54
Blogg: http://calatalo.blogg.se

Hanna, jag håller med om att det var fel prioriterat men jag menar att det förmodligen är lättare att göra något som är roligt än att gå i skolan.

Ida, vad är der du inte fattar? ALLA ÄR OLIKA. Det är inte alla som slutar fungera helt pga psykiska problem, en del mår bättte av att göra saker. Jag vet en hel jävla del om att må dåligt. Jag har ångest dagligen, har varit självdestruktiv i 7-8 år och träffar en psykolog varje vecka. Jag har trots detta jävligt bra betyg från gymnasiet och studerar på universit för tillfället. Men jag påstår inte att det har varit lätt. I perioder skolkade jag en hel del under både grundskolan och gymnasiet. Ofta var jag tvungen att gå på toaletten och gråta eller lugna ner mig. Men det gick, jag ville klara av gymnasiet och jag gjorde det. Men för det fattar jag att inte alla klarar av det just för att alla är olika. Jag har inga problem med att förstå att alla inte är som mig och mina erfarenheter säger inte mycket om hur andra människor känner. Jag kan ju säga att studera på universitet när man mår väldigt dåligt är hemskt, nu har jag precis börjat men har redan funderat flera gånger på att hoppa av. Jag hoppas att jag klarar av att gå klart dem här tre åren.

linda
Postat 2013-10-27 kl 16:27:16

Har ni tänkt så att hon bara bloggar bra inlägg när hon mår bra, o sen när hon har ångest
så skriver hon saker hon mår dåligt av *?
Så fungerar ångest.
Ist för hoppa på henne så stötta henne ist.
När o var tid hon skriver är väl upp till henne riktiga läsare stannar kvar
 

Ida
Postat 2013-10-27 kl 17:13:24

Jag orkar inte ens läsa kommenterarna längre. Jag skyddar inte Mikaela på något sätt, men nu får ni ta och ge er. Bara släpp det. Låt henne leva sitt liv. Om hon bloggar om saker ni tar illa vid er, bara släpp det. Move on. Hon lyssnar inte, och det blir bara bråk läsare emellan. 

Forsberg
Postat 2013-10-27 kl 22:47:43
Blogg: http://fforsberg.blogg.se

Har du bra koll på kändisar??
Gå då in och gissa vilka dom är i vårt inlägg "Gissa kändisen"!<3

http://fforsberg.blogg.se/2013/october/vilken-kandis.html#comment

STORA KRAMAR / FFORSBERG.BLOGG.SE

Tessan
Postat 2013-10-27 kl 23:45:28

Fy vad hemskt att inte bli trodd och tagen på allvar när man varit med om en våldtäkt! Har ni ens några bevis för att hon ljuger? Nej just det.. FY FAN..

Cecilia | Hårdrockande feminist
Postat 2013-10-28 kl 00:19:03
Blogg: http://calatalo.blogg.se

Tessan: Håller med dig. Säger Micah att hon har blivit våldtagen så får vi anta att det är så. Det är jättehemskt om hon har blivit våldtagen och får en massa skit på sig för det. Skäms på er. 

Fanny
Postat 2013-10-28 kl 14:52:09

Det hade väl varit bättre om hon inte skrev på bloggen att hon blivit våldtagen. Klart hon kan få skit för det, det här ska väl vara en mammablogg, inte en våldtäktsblogg?

Tuvis
Postat 2013-10-28 kl 18:42:45

Hej!
Ja missade dehär me våldtäkten så undrar om någon snäll själ skulle kunna förklara?

Tack

Emsi
Postat 2013-10-28 kl 21:47:41

Hej
 
synd ju om dig att du ska har rätt träffa kelly också men når får du väl?  låter som kevin är självisk och kelly är inte docka...u har  rätt till också med kevin

Emsi
Postat 2013-10-28 kl 21:50:11

jag menar kelly att hon ska får mer med kelly också och tror säkert kelly inre är skit saknar sin mamma och det är ju sorg

sandra
Postat 2013-10-29 kl 08:19:08

Visst det kanske låter lite orealistiskt att hon blivit våldtagen så många gånger men det är väl inte er sak att döma? Om det faktiskt har hänt så trycker ni bara ner henne ännu mer. Fattar ni hur hemskt det är ifall det har hänt och alla kastar skit över OFFRET? Dessutom så håller inte era argument, att hon skriver om datorfodral när hon blivit våldtagen? Jaha? För er som inte fattat det än så är alla olika, kan tillexempel berätta att jag blev misshandlad förut och jag låtsades som ingenting, andra blir skiträdda för att gå ut. Våldtäckt och misshandel är ju inte samma sak men det jag försöker få fram är att alla är olika.

Sow
Postat 2013-10-29 kl 10:50:37

Att läsa alla kommentarer är mer underhållande än själva inläggen i bloggen!
Allvarligt talat förstår jag inte varför folk kommenterar så j*vla elakt?
OM det nu är så att micah ljuger om sina våldtäkter så borde väl inte det bekomma er som inte ens känner henne? Blir ni irriterade av att läsa så tryck på krysset och titta på något annat!
Vissa saker som micah skriver är väldigt irriterande men antingen är det såhär:
1. Hon ljuger för uppmärksamhet. Fine. Finns många i bloggvärlden som gör det. Säger inte att det är ok men hon verkar vara på en tolvårings mentala nivå.
2. Hennes påstådda asberger gör att hon inte kan skilja på rätt eller fel.
Anyway kan detta inte vara micahs fel utan hennes föräldrar som borde sätta gränser. Hennes föräldrar borde ta datorn, telefonen och få henne att fokusera på skolan och inte ränna ute med några drägg. Hennes föräldrar borde ha tagit tag i situationen INNAN micah blev med barn.
Peace!

Cecilia | Hårdrockande feminist
Postat 2013-10-29 kl 11:42:14
Blogg: http://calatalo.blogg.se

Sandra, precis jag håller med dig. Det är inte vår sak att avgöra om hon har blivit våldtagen eller inte. 

J
Postat 2013-10-29 kl 13:03:49

Sow m fl; hur kan det inte bekomma alla om någon ljuger om något så allvarligt som våldtäkt?? Det är inte någon liten vit oskyldig lögn utan något väldigt allvarligt som påverkar många människor. Det är människor som ljuger om sådana saker som gör att andra får svårt att bli trodda, och det angår definitivt fler än Mikaelas familj och vänner.


Det är klart att det är fruktansvärt om Mikaela nu har blivit våldtagen men tyvärr har hon ställt till det rätt rejält för sig själv genom att ljuga upprepade gånger, något hon även har erkänt här i bloggen. Och ju mer en människa ljuger, desto svårare är det att bli trodd och där har hon bara sig själv att skylla.


Ja, Mikaelas föräldrar har definitivt brustit i sitt föräldraskap och det är tragiskt, MEN - Mikaela är snart vuxen och det är dags att hon börjar ta ansvar för sig själv och sina handlingar. Det är klart att det är tufft att inte ha haft föräldrar som bryr sig tillräckligt för att sätta gränser men tyvärr går det inte att skylla på brist på uppfostran eller en jobbig barndom hela livet, det kommer en tid då alla behöver börja bete sig som vuxna människor.

Villa
Postat 2013-10-29 kl 13:11:13

Det bekommer inte mej personligen - mitt privata liv påverkas inte av Mikaelas beteende - men som del i "ett samhälle" så bekommer Mikaelas lögner mej. Det är inga små vita lögner vi pratar om här, utan kriminella handlingar som faller under vårt rättssystem. När sexualla övergrepp, våldtäkt mm brister i rättegångar pga av svårigheter med bevisning, så hjälper det inte att Mikaela i det här fallet, faktiskt ljuger om sådana här allvarliga saker...hon hjälper indirekt till att tjejer/killar får svårt att ses trovärdiga, då vissa andra anmäler påhittade överfall mm. Det här är mkt större än ngr små lögner från Mikaelas håll...när hon går över gränsen för vad vårt rättssystem tillåter, ja, då måste någon visa civilkurage o mod att säga ifrån. Poliser mm jobbar för fullt med att hjälpa utsatta personer men det är just lögner och falska anmälningar som i Mikaelas fall, som gör deras jobb så mkt svårare...och det leder till att färre anmäler. Så i det här fallet räcker det inte med "att om jag inte håller med eller tror Mikaela, så kan jag sluta läsa hennes blogg"... Som person kan jag inte det, inte när det kommer till sådana här allvarliga saker. Mikaela skriver om fruktansvärta brott och gärningar och hon går över gränsen för vad som är rätt och fel, det hon gör är brottsligt. Hon fyller snart 18 år, hennes föräldrar har gjort ett förfärligt jobb vad gäller hennes uppfostran men nu får Mikaela snart klara sej själv och ta ansvar för sina handlingar. Hon ses som vuxen och bör därför behandlas som det. En vuxen person förstår att handlingar får konsekvenser. Så länge hon ljuger om sådana här allvarliga saker - för det handlar inte om att hon ljuger eller förställer verkliga händelser om att hon tappat bort ett par blå strumpor, utan kriminella handlingar som är oerhört förnedrande för oss andra - så kan jag inte bara kliva åt sidan. Jag blir förbannad över att ni som tycker att det  bara är att sluta läsa hennes blogg, inte verkar förstå det större sammanhanget! Ni verkar inte förstå graden av hur allvarligt det Mikaela skriver om, är! 

Maow
Postat 2013-10-29 kl 15:47:05

Men fyfan vad du kommenterar här Cecilia.........allvarligt, inget liv eller

Jessica
Postat 2013-10-29 kl 16:54:41

Du är en otroligt stark kvinna och jag verkligen stötar dig för de som händer kram!!😉😘

Tina
Postat 2013-10-30 kl 08:00:45
Blogg: http://photobytina.blogg.se/

Krya på dig! Tips på superte; kamomillte, färskpressad citron, färska ingefärabitar och en tesked honung =)

Andrea
Postat 2013-10-30 kl 14:18:43

Ni som anklagar Micah för att ljuga om våldtäkten, är ni verkligen 100% säkra på att ni har rätt? Antagligen inte, såvida ni inte var där när det hände. Även om ni är 99% säkra på er sak finns det en liten, liten chans att Micah talar sanning och i så fall är ni extremt okänsliga. Tänk er för nästa gång!

Cecilia | Hårdrockande feminist
Postat 2013-10-30 kl 15:09:14
Blogg: http://calatalo.blogg.se

Maow: Min kommentarer går åtminstone inte ut på att sparka på någon som redan ligger, som typ 90% av alla andra kommentarer verkar göra. Det här är nog min sjätte kommentar på fyra dagar, är det din definition av inget liv? Och vad tusan vet du om mitt liv? Bloggar är ett stort intresse i mitt liv.

SaraNathalie
Postat 2013-10-30 kl 15:12:33

Vem fan skulle vilja våldta dig ?
ärligt talat, du verkar lite tappad bakom flötet....som en jätte bebis

Jennie
Postat 2013-10-30 kl 18:15:18

Du behöver hjälp som fan Mikaela men vet knappt om du ens är värd det efter alla sjuka lögner.

Scarlet
Postat 2013-10-30 kl 19:18:58

Stör mig ganska mycket på alla som kommenterar taskiga saker, att de verkligen lägger ner tid på sån skit.
I alla fall, Micah, jag hoppas att det går över och att du blir frisk!
<3

Anonym
Postat 2013-10-30 kl 19:49:37

Många skriver jätte dumma saker! Visst Mikaela kanske inte tar 100% ansvar! men hon är 17! Inte öns myndig! Om ni vill se någon som ej tar ansvar, kolla kevins instagram! Stackars Kelly, som lever i ett tumult!

Ha! xD
Postat 2013-10-30 kl 21:34:14

Vad är det som är fel med kevins instagram? Det enda jag ser är skämt bilder och bilder där Kelly är glad. Får snarare ut sanningen där om hur Kelly har det än en massa skit som Mikaela skriver här?

Hanna
Postat 2013-10-31 kl 00:17:13

Oh .. Mikaela.. du är bortom all hjälp... Jag hoppas för Kellys skull att hon får stanna hos sin pappa, och inte dig.. för du är så sjukt ostabil, du kommer tillslut påverka Kelly psykiskt och skada henne för livet.. hon växer och förstår mer än vad du tror.. Såna som du, bör inte ha barn.. Im sorry to tell you..men du behöver låsas in, for life...
 
Good luck child..

maja
Postat 2013-10-31 kl 03:47:36
Blogg: http://nattstad.se/aldrigsmal

Jag är verkligen inte den som i första taget säger åt någon att skärpa sig.
MEN FÖRIHELVETE MÄNNISKA.
Du ruttnar bara allt mer och mer, dom flesta bloggerskorna har utvecklats, och du snarare dras ner och ner och beter dig allt värre. 
Du sitter och klagar över att du mår sååå dåligt över dittan och dattan. Men du anar faktiskt inte hur bra liv du faktiskt har det, du har mer än du tror.
vill bara slå dig på käften eller skaka om dig så att du vaknar.
skärp dig människa.

Scarlet
Postat 2013-10-31 kl 08:28:39

Men kan alla bara sluta? Låt henne vara! Vet ni hur dåliga ni är just nu? Ni trycker ner en människa, ni får henne att må dålig, genom att påpeka ALLT som hon skulle kunna göra dåligt, och klagar på hur hon uppfostrar Kelly, jag menar HÅLL KÄFTEN! Det är fan hennes barn inte erat! 

Scarlet
Postat 2013-10-31 kl 08:47:36

Och ni säger att hon inte ska klaga över saker och att hon har ett bra liv! Fast nej! Hur ska ni veta hur hon mår? Ni har aldrig varit i samma situation!
Och det här med att ni säger att hon inte kan berätta om våldtäckten och samtidigt blogga om datafodral, fuck off! Det kan man visst! Tror ni att man bara för en våldtäckt går runt och tänker "jagharblivitvåldtagenjagharblivitvåldtagenjagharblivitvåldtagenjagharblivitvåldtagen" hela tiden eller? Tror ni att det är något man vill tänka på? Nej. Så det är ganska skönt med lite getaways och så, så att man glömmer det hela lättare. 
 
Förstår inte ni hur ledsen hon kan bli av sånt här? Att flera människor berättar hur dålig hon är, att hon ska skaffa hjälp och så vidare, att hon ljuger om en våldtäckt?! 
Hur lågt får man sjunka? Kan ni bara LÅTA HENNE VA? 
 
OM NI INTE HAR NÅGOT VETTIGT ATT SÄGA SÅ KAN NI LIKA GÄRNA HÅLLA KÄFTEN!

Emsi
Postat 2013-10-31 kl 08:50:14

Sluta med hota henne äch käften! Hur känns om någon elak mot er?

J (som kommenterat sedan långt tillbaka, inte den J som bl a skrivit om Münchhausen)
Postat 2013-10-31 kl 13:50:09

Men herregud, måste man hålla med Mikaela i precis allt för att ens få lov att läsa eller kommentera här? Ni som beter er som poliser och skriker om att folk är otrevliga borde nog först och främst se över ert eget språkbruk och beteende. "Sopa rent framför egen dörr"... 
Och det är alltså okej för er att reglera hur alla andra ska få tänka och tycka och vad som är "vettigt", men vi får inte vara den minsta lilla gnutta kritiska mot Mikaela? Vilken j-a dubbelmoral! 

vilmala
Postat 2013-11-05 kl 17:54:20
Blogg: http://vilmala.blogg.se

Krya på dig :)

R
Postat 2013-11-08 kl 22:40:13

Blir själv väldigt fundersam nu, du menar nog att du kanske ska till en ungdomsmottagnint/ kvinno klinik eller till Psyk och göra dessa test? Kan aldrig i mitt liv tro att du ska tillbaka till akuten och göra detta. Där finns de ju knappt tid till dom patienterna som är akut sjuka! Men hursomhelst... 
Eftersom vi vet din bakrund, så kanske de är ''köparna'' som fortfarande vill ha henne och ger sig på henne? De är ju trotts allt sjuka folk som köper sex av minderåriga... 

Men jag önskar dig bara få ett slut på detta och att du tar tag i ditt liv, och att det blir mycket bättre så att du kan få träffa din dotter osv.. 
 
 

Saana
Postat 2013-11-16 kl 21:32:52

Fyfan vad jag skäms för hur fan ni beter er ni som kommenterar!
De är rena rama nätmobbningen! Har vi inte lärt oss något om de efter allt som varit i media senaste året?!
Jag löser aldrig denna blogg men jag hamnade här av någon konstig anledning och jag får rent ont i hjärtat när jag läste kommentarerna!
Vad fan har ni för jävla rätt att säga åt en människa hur man ska reagera efter en våldtäkt? Ingen av er som
Kommenterat sådana saker kan ha varit med om en själv för fyfan i helvete vad omänskligt ni beter er! Det är ju sjukt!
Ni har ingen som helst rätt att sitta o säga att de sättet hon hanterar det på är fel eller rätt, för de finns inget rätt eller fel i den frågan, alla människor reagerar olika på trauma, och ni som undrar hur hon kan skriva om datorfodral och andra saker om hon nu mår så dåligt kan ju fråga er själv, hur jävla sugen kan hon vara på att skriva om de som hänt när ni bara trackar o anklagar henne om att ljuga om det! Herregud, är ni ens mänskliga? Det finns inget rätt eller fel i hur man hanterar det, uppfattat? Vissa går o har sex med 5 personer närmaste veckan och vissa skrattar o är som vanligt, men mår piss på insidan, vissa gråter och bryter ihop totalt och behöver akut hjälp, och vissa är förvirrade och försöker ena sekunden distansera sig från de som hänt och i nästa sekund sitter dom och pratar/skriver om hur jävla dåligt dom
Mår och hur hemskt det var.
Ni har ingen rätt att säga åt en människa hur dom ska reagera! Hur fan kan ni sitta o tro att ni har det? Vad sätter er i den positionen att ni kan bestämma över någons känslor och agerande? Nä fyfan tänk efter ! Jag blir riktigt jävla förbannad! Dom enda som
Vet om de är sant är hon och den som är anklagad, ni får spekulera i era huvuden men ge fan i att säga att hon ljuger när ni inget vet, tänk om de är så att de är sant? Hur skulle ni må om nu berättat det och får denna respons tillbaka?!
Tjejen verkar ha de nog svårt.. Ni kan aldrig veta något, ni kan
Inte ens tro något om ni inte ens känner tjejen och vet hur just hon reagerar i krissituationer! Och att ni sitter där och trackar ner på henne för allt ni är värd är ju fan helt ofattbart. Det är nog svårt idag att bli rättvist behandlad när de kommer till våldtäktsoffer, varför undrar ni? Jo pga sådana som er!
PS alla vill inte anmäla, orkar inte anmäla för det är en sjukt jobbig process... Så svår process så dom som inte gått igenom det kan inte ens föreställa sig, man blir konstant ifrågasatt och de tär på en som fan! Och de är typ bara 10% av alla våldtäkts anmälningar som leder till dom! För man måste ha så jävla mycket bevis som nästan är omöjligt att ha! Men de innebär inte att de inte är sant!
Läs på! Tänk efter!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar